Załuski dn. 29.07.2011 r.
GMINA ZAŁUSKI
09-142 ZAŁUSKI, ZAŁUSKI 67
Działając w oparciu o art. 40 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. 2010r, Nr 113, poz. 759 ze zmianami) ogłasza przetarg nieograniczony na zadanie pod nazwą
„Zapewnienie dostępu do Internetu dla potrzeb projektu „Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego na obszarze Gminy Załuski ”
I. Przedmiotem zamówienia jest
I Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie dostępu do Internetu dla potrzeb projektu ”Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego na obszarze Gminy Załuski”.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Wykonanie usługi polegającej na dostarczeniu i podłączeniu stałego dostępu do Internetu dla 100 zestawów komputerowych znajdujących się w miejscu zamieszkania Beneficjentów Końcowych oraz 70 zestawów komputerowych znajdujących się w świetlicach szkolnych i wiejskich.
- gwarantowana przepustowość dostępu do sieci Internet musi wynosić co najmniej:
Beneficjent końcowy |
Ilość punktów |
Ilość zestawów na punkt |
Pobieranie (download) – minimum/punkt* |
Wysyłanie (upload) – minimum/punkt* |
Gospodarstwa domowe mieszkańców Gminy Załuski oraz świetlice |
100 7 |
1 10 |
1024kbp/s 1024kbp/s |
256kbp/s 256kbp/s |
*Zamawiający nie zezwala na ograniczenie prędkości.
- z uwagi na wymagania projektu operator powinien zapewnić możliwość dostępu do sieci Internet na terenie całej gminy Załuski,
- operator dostarcza oraz instaluje urządzenia końcowe zakończone gniazdem RJ-45 w miejscu , w lokalu ,w pomieszczeniu posadowienia zestawu komputerowego, gwarancja on-site przynajmniej 36 miesięcy,
- wszelkie problemy z dostępem do sieci Internet powinny być usuwane nie dłużej niż 8 godzin roboczych, z możliwością zgłaszania problemów w godzinach od 8.00 -18.00 przez 7 dni w tygodniu,
- doprowadzenie i podłączenie sygnału internetowego do zestawów komputerowych w przewidywanym terminie do końca sierpnia 2011 r.
- wykonawca świadczyć będzie usługę dostępu do Internetu, w każdej z lokalizacji, przez okres od września 2011 r. do marca 2014 r.
Lokalizacja Beneficjentów Końcowych wyznaczonych do instalacji Internetu będzie dołączona do umowy
.
II. Kod CPV –
72411000-4 Dostawca usług internetowych
III. Zamawiający nie przewiduje składania ofert wariantowych.
IV. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
V. Zamówienie należy wykonać w następujących terminach:
Podłączenie Internetu do końca sierpnia 2011
Abonament od września 2011 r. do marca 2014 r.
VI.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać oferenci spełniający warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
VII. Kryteria wyboru ofert - cena 100%
VIII. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
IX. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert, zgodnie z art.85 ust.1 pkt 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz. U. Nr 113 z 2010r., poz. 759 ze zmianami).
X. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugzaluski.bip.org.pl (papierową wersje siwz można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy w Załuskach , 09-142 Załuski, Załuski 67 pok. 22).
XI. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XII. Pracownikami upoważnionymi do kontaktów z oferentami jest Łukasz Drzewaszewski
XIII. Miejsce i termin składania ofert: Urząd Gminy w Załuskach , 09-142 Załuski, Załuski 67, biuro obsługi interesanta pok. nr 8 do 09.08.2011 r godz.. 11:00
WÓJT GMINY ZAŁUSKI
/-/ Romuald Woźniak
Pytania:
- Czy urządzenia użyte podczas instalacji podłączenia do Internetu – w tym urządzenia dostępowe, okablowanie, maszty – stają się własnością Zamawiającego?
- W punkcie III SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia Zamawiający wprowadził następujący zapis:
„Wszelkie problemy z dostępem do sieci Internet powinny być usuwane nie dłużej niż 8 godzin roboczych, z możliwością zgłaszania problemów w godzinach 8.00-18.00 przez 7 dni w tygodniu”
Jednocześnie w punkcie 6 umowy Lp. 1c – Kary Umowne pojawia się nas tepujący zapis:
„Za każdy dzień niedostępności usług dostępu do Internetu z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, po czasie na usunięcie usterki (tj. 48 godzin od zgłoszenia) w wysokości 5% miesięcznej opłaty abonamentowej brutto dla danego łącza”
Proszę o określenie jednoznacznego czasu na usunięcie usterki.
- Zamawiający w punkcie 3 umowy Lp. 6 – Wynagrodzenie i warunki płatność wprowadził następujący zapis:
„Na wykonane prace Wykonawca udziela Zamawiającemu na dostarczony przedmiot umowy gwarancji 36 miesięcy. Termin gwarancji liczy się od daty odbioru.”
Jednocześnie w punkcie 2 umowy – Terminy pojawia się następujący zapis:
„Wymagany termin realizacji zamówienia (świadczenia usług) ustala się od chwili odbioru końcowego przedmiotu zamówienia przez 31 miesięcy”.
Czy wykonawca ma rozumieć, że po zakończeniu świadczenia usługi, sprzęt wykorzystywany do ww. zadania pozostanie u Zamawiającego przez okres kolejnych 5-ciu miesięcy, podczas którego – mimo, iż nie będzie on wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia – wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług serwisowych?
- Zamawiający w punkcie 4 umowy Lp. 2 – wprowadził następujący zapis:
„Zamawiający wyznacza termin rozpoczęcia odbioru przedmiotu umowy w ciągu 7 dni od zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru, zawiadamiając o tym Wykonawcę”.
Czy Zamawiający przewiduje potraktowanie dnia 1 września 2011 roku jako dnia, od którego liczone będzie rozpoczęcie usługi, mimo nie dokończenia czynności odbioru przedmiotu umowy, zakładając, iż doprowadzenie i podłączenie sygnału internetowego do zestawów komputerowych zostanie zakończone w dniu 31 sierpnia 2011 roku?
- W nawiązaniu do faktu, iż Zamawiający nie określił planowanych adresów instalacji (przynajmniej miejscowość, ulica), nie ma możliwości określenia czy taka instalacja jest możliwa do zrealizowania. W związku z powyższym wnosi się o sprecyzowanie miejscowości, w których ma odbywać się usługa wraz z planowaną ilością instalacji w danych lokalizacjach.
Ad.1
Urządzenia określone w pytaniu pierwszym nie stają się własnością Zamawiającego. Zgodnie z założeniami projektu zależy nam jedynie na samej usłudze dostępu do Internetu. Nie przewidujemy dodatkowych środków na sam sprzęt.
Ad.2
Cytowane sformułowania należy rozumieć tak, że użytkownik może zgłaszać usterkę przez 7 dni w tygodniu (od 8.00 do 18.00), wykonawca ma 48 godzin od momentu zgłoszenia usterki na dotarcie do użytkownika i od momentu dotarcia ma 8 godzin na usunięcie usterki.
Ad.3
Następujący zapis jest wynikiem okresu trwałości projektu unijnego, na potrzeby którego dany przetarg został uruchomiony. Projekt trwa do marca 2014 roku. Jednak po jego zakończeniu, zgodnie z wymaganiami projektu Gmina ma obowiązek utrzymać dostęp do Internetu jeszcze przez okres 5 lat od momentu zakończenia projektu, więc sprzęt ten będzie dalej wykorzystywany.
Ad.4
Wykonawca przewiduje dzień 1 września 2011 roku jako pierwszy dzień wykonywania usługi dostępu do Internetu.
Ad.5
Podanie miejscowości jest niecelowe, ponieważ w trakcie trwania projektu beneficjent końcowy może się zawsze zmienić w związku z wystąpieniem sytuacji nie spełniania warunków uczestnictwa w projekcie przez osobę która wcześniej się zakwalifikowała. Dlatego jako obszar dostępu do internetu podano całą Gminę.
Pytanie nr 6
w SWIZ na str. 4 w tabelce jest podana wymagana przepustowość na punkt „minimum/punkt”. Czy dotyczy to także punktów w świetlicach i szkołach? Wg tabelki wynika, że TAK. Wówczas przepustowość na zestaw byłaby tam bardzo niska.
Odp. Zgodnie z określeniem przedmiotu zamówienia numer 223356, wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia oraz podłączenia stałego dostępu do internetu dla 100 zestawów komputerowych znajdujących się w miejscu zamieszkania Beneficjentów Końcowych oraz do 70 zestawów komputerowych znajdujących się w świetlicach szkolnych i wiejskich, oraz do zapewnienia minimalnej przepustowości 1024 kbps pobieranie(download), 256 kbps wysyłanie (upload) dla każdego zestawu komputerowego. Zamówienie przewiduje wykonanie 170 podłączeń do sieci Internet. W związku z brakiem sieci lokalnych w świetlicach szkolnych oraz wiejskich konieczne jest doprowadzenie gniazd RJ-45 do każdego zestawu komputerowego. W celu wyjaśnienia nie ścisłości zostanie zmodyfikowana tabelka określająca gwarantowaną przepustowość dostępu do sieci Internet. Ww tabela powinna wyglądać następująco:
Beneficjent Końcowy |
Ilość miejsc |
Ilość zestawów komputerowych/miejsce |
Pobieranie (download) minimum/zestaw komputerowy* |
Wysyłanie (upload) minimum/zestaw komputerowy* |
Gospodarstwa domowe mieszkańców Gminy Załuski |
100 |
100 |
1024kbp/s |
256kbp/s |
Świetlice szkolne i wiejskie |
7 |
10 |
1024kbp/s |
256kbp/s |
*Zamawiający nie zezwala na ograniczenie prędkości
Pytanie nr 7
Czy dopuszczacie Państwo dostęp satelitarny do Internetu?
Odp. Zamawiający nie określa technologi dostępu do Internetu.
Pytanie nr 8
Czy w jakimkolwiek punkcie wymagany będzie stały adres publiczny IP.
Odp. W żadnym z punktów nie będzie wymagany stały adres publiczny IP.
Pytanie nr 9
Czy zamawiający dopuszcza podłączenie urządzeń do komputerów łączem USB?
Odp. Wyżej wymienione łącze nie jest zgodne z przedmiotem zamówienia.
Pytanie 10. Zamawiający w odpowiedzi na zapytanie Wykonawców określił co następuje:
„Urządzenia określone w pytaniu pierwszym nie stają się własnością Zamawiającego. Zgodnie z założeniami projektu zależy nam jedynie na samej usłudze dostępu do Internetu. Nie przewidujemy dodatkowych środków na sam sprzęt.”
W związku z powyższym, nie ma możliwości formalno-prawnej nadania Zamawiającemu gwarancji on-site 36 miesięcy. Skoro sprzęt pozostaje własnością Wykonawcy i nie utworzona zostaje umowa użyczenia stawiająca w świetle prawa Zamawiającego jako użytkownika sprzętu, ewentualna gwarancja wiązać będzie Wykonawcę do świadczenia usługi wobec samego siebie.
Pytania 11. Zamawiający w odpowiedzi na zapytania Wykonawców określił co następuje:
„Następujący zapis jest wynikiem okresu trwałości projektu unijnego, na potrzeby którego dany przetarg został uruchomiony. Projekt trwa do marca 2014 roku. Jednak po jego zakończeniu, zgodnie z wymaganiami projektu Gmina ma obowiązek utrzymać dostęp do Internetu jeszcze przez okres 5 lat od momentu zakończenia projektu, więc sprzęt ten będzie dalej wykorzystywany.”
Umowa ani opis przedmiotu zamówienia nie określają, ani też w żaden sposób nie sugerują, iż sprzęt wykorzystany do świadczenia usługi dostępu do Internetu zostanie wykorzystany przez Zamawiającego po ukończeniu jej świadczenia. Odpowiedź Zamawiającego sugeruje jednak, iż po okresie gwarancyjnym- 36 miesięcy – sprzęt wykorzystany przy tworzeniu infrastruktury pozostanie przez kolejne 5 lat w służbie Zamawiającego.
Proszę o doprecyzowanie na jaki okres oraz na jakich zasadach sprzęt ma zostać wykorzystywane przez Zamawiającego?
Pytanie 12. Zgodnie z zapisami SIWZ:
„Wymagany termin realizacji zamówienia (świadczenia usług) ustala się od chwili odbioru końcowego przedmiotu zamówienia przez 31 miesięcy.”
Powyższy zapis świadczy, iż przedmiotem zamówienia jest” świadczenie usługi”, po której zakończeniu nie ma podstaw do oferowania przez Wykonawcę sprzętu wcześniej wykorzystywanego do dostawy Internetu na użytek Zamawiającego. A by sprzęt został u Zamawiającego po okresie świadczenia usługi, pozostając jednocześnie własnością Wykonawczy wymagane będzie podpisanie odrębnej, odpłatnej umowy użyczenia. Czy Zamawiający przewiduje podpisanie takiej umowy?
Odpowiedź:
W odpowiedzi na zapytania powyższe do postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Zapewnienie dostępu do Internetu dla potrzeb projektu „Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego na obszarze Gminy Załuski”
informuję, że uznaje się zgłoszone nieścisłości i dokonujemy zmian w SIWZ zgodnie z art. 38 ust. 4 i 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) modyfikuje treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Zapewnienie dostępu do Internetu dla potrzeb projektu „Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego na obszarze Gminy Załuski ”
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 223356-2011 z dnia 2011-07-29 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Załuski. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie dostępu do Internetu dla potrzeb projektu Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego na obszarze Gminy Załuski. Przedmiot zamówienia obejmuje: Wykonanie usługi polegającej na dostarczeniu i...
Termin składania ofert: 2011-08-09
Numer ogłoszenia: 233782 - 2011; data zamieszczenia: 05.08.2011
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu. Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 223356 - 2011 data 29.07.2011 r.
SEKCJA l: ZAMAWIAJĄCY
Wójt Gminy Załuski, Załuski 67/4, 09-142 Załuski, woj. mazowieckie, tel. 023 6619096, fax. 023 6619503.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
11.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: 11.1.3).
W ogłoszeniu jest: wykonawca świadczyć będzie usługę dostępu do Internetu. w każdej z lokalizacji,
przez okres od września 2011 r. do marca 2014 r..
W ogłoszeniu powinno być: Zamówienie należy wykonać w terminie od września 2011 r. do września
2014.
Wyjaśnienia:
3. SIWZ cz III tiret czwarty
Wnosimy o doprecyzowanie iż Wykonawca odpowiedzialny będzie za usuwanie usterek niezawinionych przez użytkownika komputera związanych tylko i wyłącznie z dostępem do Internetu (awaria sprzętu należącego do Wykonawcy). W przypadku gdy brak dostępu do Internetu spowodowany będzie np. nielegalnym oprogramowaniem zainstalowanym na komputerach użytkowników lub innym konfliktem sprzętowym - usunięcie awarii spoczywa na Zamawiającym, co nie zwalnia go z uregulowania faktury za świadczenie usługi przez Wykonawcę. Wyjaśniamy, iż Wykonawca nie może ingerować w sprzęt nie będący jego własnością, a wiele problemów z korzystaniem z Internetu może być spowodowanych przez wiele różnych czynników.
Odp. Sformułowanie nie wymaga doprecyzowania z uwagi na fakt, iż takie rozumienie opisywanej
sytuacji wynika z samego prawa.
4. SIWZ cz III
Wnosimy o podanie dokładnych adresów Beneficjentów Końcowych? Bez tych danych żaden Wykonawca nie może zagwarantować jakichkolwiek parametrów sieci, nie wiedząc gdzie ma świadczyć usługę
Odp. Na podobne pytanie została już wcześniej udzielona odpowiedź.
5. Załącznik nr 3 do SIWZ par 1 ust 5
W związku z zastrzeżeniem możliwości zmiany lokalizacji świadczenia usługi w trakcie trwania umowy wraz z poniesieniem kosztów przez Wykonawcę, wnosimy o określenie iż zmiany takie będą odbywały się w porozumieniu z Wykonawcą, za obustronną zgodą. Informujemy, iż Wykonawca nie może zapewnić parametrów łącza w lokalizacji nieznanej mu na etapie składania ofert, tym bardziej gdy okres świadczenia usługi to 3 lat. Ponadto wyjaśniamy, że Wykonawca może świadczyć usługi w lokalizacji gdzie posiada warunki techniczne.
Odp. Podobnie jak w poprzednim przypadku zapis taki nie jest możliwy z uwagi na fakt, iż
dokładne określenie zmiany lokalizacji zależy od osoby, która znajdzie się na liście rezerwowej
beneficjentów, co na chwilę obecną z powodu niezakończonego postępowania rekrutacyjnego nie
jest możliwe.
6. Załącznik nr 3 do SIWZ par 2
Wnosimy o wydłużenie terminu dostarczenia usługi do 30 dni - dostarczenie 170 dostępów w
ciągu 14 dni będzie niemal niemożliwe do zrealizowania
Odp. Zamawiający nie przewiduje zmian w tej kwestii.
7. Załącznik nr 3 do SIWZ par 2 oraz Załącznik nr 3 do SIWZ par 3 ust 2
Zamawiający informuje iż okres świadczenia usługi to 31 miesięcy, natomiast należności będzie regulował co miesiąc przez 36 miesięcy - wnosimy o wyjaśnienie rozbieżności.
Odp. Na podobne pytanie została już udzielona odpowiedź.
8. Załącznik nr 3 do SIWZ par 3 ust 3
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na fakt, ze zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. b ustawy
z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów l usług, obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych powstaje z upływem terminu płatności (a nie na zasadach ogólnych - z chwilą realizacji usługi). Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego znacząco utrudnia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego (nie jest bowiem możliwe oznaczenie w fakturze terminu płatności), a ponadto poważnie utrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT.
W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na
modyfikację SIWZ i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo
podawany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 30 dni
od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania faktury na co najmniej 23 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia?
Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez Wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury VAT w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie Zamawiającemu doręczona.
,
Odp. Obowiązek podatkowy z tytułu podatku VAT dotyczy płatnika podatku jakim jest wykonawca. Prawnie nie ma żadnego obowiązku ustalania terminu płatności adekwatnie do podatku VAT. Poza tym sugerowanie, że faktura VAT nie zostanie Zamawiającemu doręczona jest bynajmniej niestosowne.
9. Załącznik nr 3 do SIWZ par 3 ust 5
Czy zapis ten dotyczy również comiesięcznych faktur za usługi? Jeżeli taki był zamysł Zamawiającego, to budzi to zastrzeżenia Wykonawcy. Zapis w obecnym brzmieniu stawia Wykonawca w pozycji dyskryminowanej
Odp. Powyżej określony zapis dotyczy również comiesięcznych faktur za usługi określonych w par. 3 Zapis ten nie dyskryminuje ani nie preferuje pewnych grup przedsiębiorców.
10. Załącznik nr 3 do SIWZ par 3 ust 6
W związku z tym, że to nie Wykonawca udziela gwarancji na sprzęt, a jedynie przekazuje dokumenty gwarancyjne producenta, czy Zamawiający dopuszcza gwarancję producenta terminali i to, aby proces przebiegał na zasadach producenta i w terminach określonych w karcie gwarancyjnej?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza gwarancji producenta terminali, gdyż zgodnie z zapisem
wykonawca udziela gwarancji.
11. Załącznik nr 3 do SIWZ par 6 ust 1 oraz 2
Zamawiający zastrzegł różne wysokości kar dla stron w przypadku rozwiązania umów - 20% dla Wykonawcy natomiast 5% dla Zamawiającego - wnosimy o ustanowienie równych warunków dla stron umowy. Zapisy w obecnym brzmieniu dyskryminują Wykonawcę.
Odp. Zamawiający nie przewiduje zmian w tej kwestii.
12. Załącznik nr 3 do SIWZ par 10
Zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację treści SIWZ i
zmianę powyższego zapisu w następujący sposób:
"Ewentualne sporne kwestie wynikłe w trakcie realizacji niniejszej Umowy Strony rozstrzygać
będą polubownie. W przypadku braku porozumienia Stron właściwym do rozpoznania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy jest sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego?
Wykonawca stoi na stanowisku, że zapis taki jest korzystny zarówno dla Wykonawcy, jak i
dla Zamawiającego, ponieważ zapewnia w pierwszej kolejności możliwość polubownego
uzgodnienia stanowisk i rozwiązania sporu bez konieczności odwoływania się do sądów
powszechnych.
Odp. Zamawiający nie przewiduje zmian w tej kwestii.
13.
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy na drukach umów zapewnionych przez
Wykonawcę, które stanowić będą integralną część umowy której wzór sporządzony został w
Załączniku nr 3?
Informujemy iż Wykonawca stosuje druki umów 4 częściowe, z których 3 części podpisywane są w momencie zawierania umowy (wyszczególnione tu są warunki na których zawierana jest umowa oraz dane stron zawierających umowę), część 4 (tzw. Bon Aktywacyjny) jest dostarczana razem z terminalami i jest podstawą do uruchomienia kart sim. Terminale dostarczane są na koszt Wykonawcy firmą kurierską, która dla potwierdzenia wywiązania się z umowy z Wykonawcą MUSI posiadać podpisany przez Zamawiającego
Bon Aktywacyjny. Wnosimy o zgodę na zastosowanie powyższego rozwiązania.
Odp. Wzór umowy jest załącznikiem do dokumentacji przetargowej.
14. Załącznik nr 3 do SIWZ par 6
Wnosimy o doprecyzowanie iż "naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291).
Informujemy iż Wykonawca nie może stać w pozycji dyskryminowanej, co oznacza pozostawienie tego zapisu o swobodne naliczanie kar bez informowania Wykonawcy o zastrzeżeniach. Wyrażenie zgody Wykonawcy na ustosunkowanie się do reklamacji powinno być podstawą właściwej współpracy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
Odp. Sformułowanie nie wymaga doprecyzowania z uwagi na fakt, iż takie rozumienie opisywanej
sytuacji wynika z samego prawa.
15.
Wnosimy o wyrażenie zgody na udostępnienie Wykonawcy, wybranemu w wyniku tego postępowania, fotokopii lub co najmniej odpisów dokumentów formalnych Zamawiającego (NIP, REGON, KRS lub Statut) oraz osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (dowód osobisty). Informujemy, iż procedury w sieciach operatorów wymagają załączenia formalnych dokumentów do podpisanych druków umów, dla zachowania ich ważności. Brak zgody na niniejsze uniemożliwi zawarcie umowy każdemu
Wykonawcy, a zatem uczyni udział w niniejszym postępowaniu bezcelowym, jeżeli nie będzie można w jego konsekwencji zawrzeć umowy wiążącej dla obu stron
Odp. Sformułowanie ma postać sugestii, w związku z tym nie mamy obowiązku na nie odpowiedzieć.
16.
Wnosimy o wyrażenie zgody - na wszystkich kartach sim - na włączenie blokady wszelkich usług niezwiązanych z przedmiotem niniejszego postępowania takich jak np. połączenia głosowe, SMS, MMS, roaming itd.. Zamawiający wymaga stałej ceny za świadczoną usługę dostępu do Internetu, natomiast karty sim zapewniane przez Wykonawców pozwalają korzystać z wszystkich usług świadczonych przez operatora komórkowego. a wszelkie koszty powstałe w przypadku Wykorzystania takiej karty sim do innej usługi mogłoby narazić
Zamawiającego na dodatkowe koszty lub Wykonawcę na potencjalne straty finansowe.
Wnosimy o wyrażenie zgody na powyższe.
Odp. Zamawiający nie będzie nic zmieniał w tej kwestii.
17. Załącznik nr 3 do SIWZ par 6
Wnosimy o doprecyzowanie iż wszelkie kary będą naliczane od kwot netto umowy. Informujemy, iż wszelkiego rodzaju kary nie są objęte podatkiem VAT, a naliczanie ich od wartości brutto narazi Wykonawcę na niemożliwość odzyskania podatku VAT od już wystawionych Zamawiającemu faktur za usługi, oraz w nieuzasadniony sposób powiększy wartość ewentualnych kwot roszczenia.
Odp. Sformułowanie ma postać sugestii, w związku z tym nie mamy obowiązku na nie odpowiedzieć.
18. Prosimy o wyjaśnienie zapisu umowy; Par 1 ust 2 - niezrozumiałe jest odniesienie do ust 1, który nic nie mówi o sprzęcie.
Odp. Par. 1 ust. 2 otrzyma następujące brzmienie: "Wykonawca oświadcza, że sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotu umowy o której mowa w ust. 1 spełnia parametry zgodnie z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, która jest integralną częścią umowy.
19. Prosimy o wyjaśnienie zapisu umowy par 1 ust 3 pkt b - maszty? Jak to rozumie
Zamawiający?
Odp. Najważniejsze jest sformułowanie zamieszczone w punkcie b, że wykonawca dostarczy
wszelkie urządzenia do skonfigurowania połączeń, maszty jedynie jeśli zajdzie taka konieczność.
20. Prosimy o doprecyzowanie zapisu umowy Par 1 ust 5 - to dodatkowe koszty, czy będzie to się odbywało w trybie z wolnej reki? czy jest lista lokalizacji? Prosimy podać ile max, zmian?
Odp. Internet zakładany przez Wykonawcę ma być osiągalny na terenie całej Gminy Załuski.
21. Par 3. ust 3 - termin płatności jest określony, po jego upływie odsetki. Wyjaśniamy, że brak środków u zamawiającego nie może powodować przesunięcia płatności, zapis "a 14 dni po otrzymaniu środków z dotacji - prosimy usunąć
Odp. Sformułowanie ma postać sugestii, w związku z tym nie mamy obowiązku na nie odpowiedzieć.
22. Prosimy o wyjaśnienie zapisu umowy Par 3 ust 5 - protokolarnie? W jakim terminie?
Odp. Należy to rozumieć w taki sposób, że w wypadku gdy nie wystąpią zgłoszenia ze strony
użytkowników Internetu o usterkach nieusuniętych w odpowiednim czasie zawarte w par. 3 ust. 5
potwierdzenie jest dorozumiane.
23 .Prosimy o potwierdzenie, że stosowanie przewidzianych przez Zamawiającego sankcji w postaci kar umownych nie dotyczy sytuacji, w których ewentualne niedotrzymanie terminów lub kryteriów świadczenia usług wynika z okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę (jak przykładowo: siła wyższa, przypadek, czy bezprawne działania osób trzecich),
Odp. Powyższe sformułowanie nie wymaga potwierdzenia, gdyż wynika z samego prawa.
24. Czy Zamawiający dopuszcza uzupełnienie postanowień umowy o zapis, zgodnie z którym "Całkowita suma kar umownych naliczonych na podstawie umowy nie przekroczy 10% wartości łącznego wynagrodzenia brutto umowy",
Odp. Zamawiający nie planuje zmian w tej kwestii.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Rybicka Monika
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Rybicka Monika
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-08-09 10:18:11
- Liczba odsłon: 710
- Historia dokumentu: