I. Podstawa prawna:

Ustawa z 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz.70);

Ustawa z 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z  2023 r. poz. 2383 ze zm.);

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1104).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Wydział Podatków  pokój nr 14
Urząd Gminy Załuski  ul. Gminna 17, 09-142 Załuski
Przyjęcia interesantów od poniedziałku do środy w godz. 8.00-16.00, czwartki 8.00-18.00, piątek 8.00-14.00
tel. (23) 661 90 13 wew. 116,119
e-mail: ugzaluski@zaluski.pl

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

Wypełniony formularz IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych wraz z załącznikiem ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3,

Akt notarialny

W przypadku gdy obowiązek podatkowy powstał przed dniem 01.07.2019 roku należy złożyć informację na formularzu zgodnym z Uchwałą nr 69/XVII/2015 w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych z dnia 16 listopada 2015 r.

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Nie pobiera się opłat.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

W terminie 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego w ciągu roku podatnik zobowiązany jest skorygować informację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.

W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (ustawa - Ordynacja   podatkowa).

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Wydziale Podatków.

Po zakończeniu postępowania podatkowego decyzja zostanie przesłana na adres podatnika za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

Złożyć odpowiedni formularz informacji w formie papierowej lub przesłać z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

Załączone pliki:
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Ciuk Natalia
    • Data dodania: 2024-01-22 11:13:49
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:56:44
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Ciuk Natalia
    • Data dodania: 2024-01-22 11:21:57
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:56:44
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Ciuk Natalia
    • Data dodania: 2024-01-22 11:21:57
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:56:44
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Ciuk Natalia
    • Data dodania: 2024-01-22 11:21:57
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:56:44
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Ciuk Natalia
  • Data udostępnienia w BIP: 2024-01-22 10:27:01
  • Informacja zaktualizowana przez: Ciuk Natalia
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:56:44
  • Liczba odsłon: 705
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2821001]

przewiń do góry