I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (t. j. Dz. U. z 2020 roku poz. 333 ze zm.);
  • Ustawa z dnia  29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa  (t. j. Dz. U. z  2021 r. poz. 1540 ze zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1105).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Wydział Podatków pokój nr 14
Urząd Gminy Załuski, ul. Gminna 17, 0
Przyjęcia interesantów od poniedziałku do środy w godz. 8.00-16.00, czwartki 8.00-18.00 oraz piątki 8.00-14.00
tel. (23)661 90 13 wew. 116,119
e-mail: ugzaluski@zaluski.pl

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

  • Wypełniony formularz  IR-1 Informacja o gruntach wraz z załącznikiem ZIR-1, ZIR-2, ZIR-3 w załączeniu,
  • Akt notarialny lub umowa kupna - sprzedaży lub umowa dzierżawy.

W przypadku gdy obowiązek podatkowy powstał przed dniem 01.07.2019 roku należy złożyć informację na formularzu zgodnym z Uchwałą nr 69/XVII/2015 w sprawie określnia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych z dnia 16 listopada 2015 r.

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Nie pobiera się opłat.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

W terminie 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

  1. W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego w ciągu roku podatnik zobowiązany jest skorygować informację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku,
  2. W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (ustawa - Ordynacja podatkowa),
  3. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Wydziale Podatków 
  4. Po zakończeniu postępowania podatkowego decyzja zostanie przesłana na adres podatnika za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

Złożyć odpowiedni formularz informacji w formie papierowej lub przesłać z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

Załączone pliki:
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Ciuk Natalia
    • Data dodania: 2024-01-24 11:52:16
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:54:59
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Ciuk Natalia
    • Data dodania: 2024-01-24 11:52:16
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:54:59
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Ciuk Natalia
    • Data dodania: 2024-01-24 11:52:16
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:54:59
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Ciuk Natalia
    • Data dodania: 2024-01-24 11:52:16
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:54:59
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Ciuk Natalia
  • Data udostępnienia w BIP: 2024-01-24 11:31:51
  • Informacja zaktualizowana przez: Ciuk Natalia
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:54:59
  • Liczba odsłon: 520
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2821950]

przewiń do góry