I. Podstawa prawna:
Ustawa z 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz.70);
Ustawa z 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.);
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1104).
II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?
Wydział Podatków pokój nr 14
Urząd Gminy Załuski ul. Gminna 17, 09-142 Załuski
Przyjęcia interesantów od poniedziałku do środy w godz. 8.00-16.00, czwartki 8.00-18.00, piątek 8.00-14.00
tel. (23) 661 90 13 wew. 116,119
e-mail: ugzaluski@zaluski.pl
III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?
Wypełniony formularz IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych wraz z załącznikiem ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3,
Akt notarialny
W przypadku gdy obowiązek podatkowy powstał przed dniem 01.07.2019 roku należy złożyć informację na formularzu zgodnym z Uchwałą nr 69/XVII/2015 w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych z dnia 16 listopada 2015 r.
IV. Ile muszę za to zapłacić?
Nie pobiera się opłat.
V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?
W terminie 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?
W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego w ciągu roku podatnik zobowiązany jest skorygować informację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (ustawa - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Wydziale Podatków.
Po zakończeniu postępowania podatkowego decyzja zostanie przesłana na adres podatnika za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?
Złożyć odpowiedni formularz informacji w formie papierowej lub przesłać z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Ciuk Natalia
- Data udostępnienia w BIP: 2024-01-22 10:27:01
- Informacja zaktualizowana przez: Ciuk Natalia
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-01-24 11:56:44
- Liczba odsłon: 707
- Historia dokumentu: